Missie in Irak...
$pid=59; require_once("includes/poll.php") ?>Reacties (reageer)
-
Tuesday 11 May 2004 om 22:25 - tante van ruud
ik ben erg boos laat ze de jongens maar terug halen
dat ze het maar zelf uitzoeken.
wat een verdriet voor de nabestaanden -
Wednesday 12 May 2004 om 10:27 - Koentje V (supervisor / anti-assortiment)
Ik denk dat wij ons allemaal goed kunnen inleven in die nabestaanden..... Maar van de andere kant ook wel krom dat wij verwachten dat NL zijn leger terugtrekt zodra het gevaarlijk wordt... daarvoor heb je immers gekozen als je het leger in gaat!
Puur voor mezelf wil ik dat ze weg gaan! Gewoon om er zeker van te zijn dat Tukkie niet meer terug hoeft!
Wat beter is voor Irak en voor NL zou ik niet weten....
We zullen maar het beste hopen!! -
Wednesday 12 May 2004 om 10:30 - Koentje V (supervisor / anti-assortiment)
De stand blijft 50-50
Gister bij 24 stemmen al en nu, bij 36 stemmen, ook nog steeds gelijk!
Waarom kan ik geen berichten meer editten?!? -
Wednesday 12 May 2004 om 15:18 - tante van ruud
een nederlandse militair is een pond Goud waard.
wat willen ze dan daar. ze zijn uitgezonden om de mensen te helpen
en niet om in een kist terug te komen. en als niet geholpen willen worden dan vind ik dat onze jongens maar terug moeten komen
-
Wednesday 12 May 2004 om 15:33 - Jessica (Miss B-COM)
Het is inderdaad zo dat het gewoon klote is dat er mensen sterven door deze zogenaamde oorlog. Maar ik vind ook dat deze jongens niet voor niets voor het leger hebben gekozen en mocht zo'n uitzending op hun pad komen, dan weten ze ook dat er een risico zou zijn dat ze misschien ook niet meer terug komen. Maar er zijn zoveel mensen/landen op de wereld die onze hulp nodig hebben, dan zou het best asociaal zijn om niet te helpen.
Als wij in hun plaats waren zouden wij ook hulp willen krijgen en het helpt wel... -
Wednesday 12 May 2004 om 20:46 - tante van ruud
ja daar gaan we weer ze hebben er zelf voor gekozen
en de familie wat achter blijft? -
Thursday 13 May 2004 om 01:14 - tante van ruud
Ik zou nog even willen zeggen lees het verslag van Sven.
Annelies -
Thursday 13 May 2004 om 01:17 - willy
Ik denk dat het niet mogelijk is om die mensen te helpen.
De cultuur waarin zij leven is zo veel anders als die van alle aanwezige coalities. Spanje is volgens mij de enige verstandige geweest doordat ze hun troepen hebben teruggehaald.
Ze mogen dan voor het leger gekozen hebben, maar als je naar een VREDESMISSIE gestuurd wordt, mag je toch wel verwachten dat als er zoiets gebeurd de minister zich aan zijn woord houdt. Bij de tweede uitzending, toen het gebeurde met de Italianen, werd er gezegd als er een Nederlander gedood wordt ze allemaal teruggehaald zouden worden, en wat doen ze, ze laten iedereen gewoon daar.
Als er iemand vermoord wordt van 36 jaar bij het uitoefenen van zijn beroep, wat dat dan ook voor een beroep moge zijn, blijft dit verschrikkelijk voor de nabestaande en collega's.
Nu is het een militair en dan zegt iedereen daar hebben ze voor gekozen. Niemand kiest ervoor om op zijn 36ste vermoord te worden. -
Thursday 13 May 2004 om 01:34 - tante van ruud
ja Willy daar ben ik het helemaal mee eens.
en het stoort mij vreselijk dat miss-b-com het woordje Asociaal gebruikt in haar bericht.als je als nederlander niet achter BUSH aanrent.en wij weten wat het is als er iemand van je familie in zo,n gebied is. dat je daar altijd mee bezig bent als er maar niets gebeurd.en nu nog als je dat hoort en de foto ziet op de irak site.
lekker makkelijk, ze hebben er voor gekozen
thuisfront Heerlen -
Thursday 13 May 2004 om 02:00 - Folkert (loeser)
Hmm Willy dat ben ik niet met je eens. Ik vind het zelfs heel dom dat spanje zich heeft teruggetrokken, want dit zien die terroristen als een overwinning, en denken hey wacht eens even als 1 land zich na een aanslag terugtrekt, dan zullen de anderen het vast ook doen. Ze moeten zich net niet laten kennen en gewoon doorgaan, en niet zo van ohw er valt een dode we vertrekken. Want wij (westerlingen) hebben er een rotzooi van gemaakt in irak, we moeten het daar ook weer zover krijgen dat alles weer goed functioneert en een democratische regering krijgen, anders krijg je een nieuwe saddam en begint het verhaaltje weer van voren af aan. Kijk het is verschrikkelijk voor die jongen+familie, maar laten we eerlijk zijn hij heeft voor dit beroep gekozen en wist de consequenties, dit praat natuurlijk niks goed, maar als je denkt dat al weet ik hoeveel amerikanen gesneuveld zijn en dan niet alleen militairen maar ook ondernemers in irak, dan zou ik het ASOCIAAL vinden als wij als nederland zouden terugtrekken, in het motto van dat een amerikaans leven minder waard is dan een nederlands, want als wij vertrekken moeten die het daar ook oplossen.
-
Thursday 13 May 2004 om 02:16 - tante van ruud
Bij jullie spreekt T .V.
Bij ons spreekt GEVOEL.
Annelies -
Thursday 13 May 2004 om 02:37 - sven71
Ik zit hier met gemengde gevoelens over blijven, maar ben er toch voor. al is het maar om te voorkomen dat dit land een terroristisch bolwerk wordt met alle gevolgen van dien voor europa! wat wij fout gedaan hebben is Saddam verjagen. Hij was de enige in honderd jaar die het gelukt is om dit dievenvolk in toom te houden, hoe verschrikkelijk dit ook klinkt. Groeten uit irak, Sven.
-
Thursday 13 May 2004 om 02:45 - sven71
En dan nu het andere gevoel. Het gevoel waarin we onze emoties laten spreken. het gevoel dat we hebben als we aan thuis denken. Het verlangen naar hun waar we van houden. Op dat moment wil ik dat we naar huis gaan, liever vandaag dan morgen. groetjes Sven
-
Thursday 13 May 2004 om 02:47 - Jessica (Miss B-COM)
dat begrijp ik ook volkomen. Denk dat iedereen dat gevoel van dierbare mensen missen wel kent, ik in ieder geval zeker!
Hoop dat jullie er goed uit komen, het is een lullige situatie... -
Thursday 13 May 2004 om 02:53 - willy
Je mag het dan niet met me eens zijn, maar democratie kunnen wij er niet brengen. Als het volk het onderling niet eens is met elkaar wat voor een democratie moeten wij dan brengen? Ze zullen eerst eens met elkaar moeten kunnen leven en fatsoenlijk omgaan. Het is en blijft een geloofskwestie en daar moeten ze zelf eerst maar eens uitkomen, dan kun je daar gaan helpen en de zaak weer opbouwen. En wij westerlinge hebben geen rotzooi gemaakt, dat waren de Amerikanen hoor. Maar ja er is een spreekwoord De beste stuurlui staan aan wal.
-
Thursday 13 May 2004 om 21:09 - Geronimous (Hibernatert)
Ik had ze er nooit heen laten gaan. Maar let wel: omdat niemand er iets te zoeken had. De meest achterlijke natie in deze wereld heeft onder valse voorwendselen een land aangevallen en half de wereld huppeld kontekussend achter ze aan(de politici . Een lachertje. Alleen daar al kan ik me ontzettend kwaad maken.
Maar ik ben het niet eens met een stelling "Haal militairen terug omdat er eentje is omgekomen", want dit zijn beroepsmensen die de risico's kennen EN geaccepteerd hebben. Ze terughalen onder het mom van "het risico is te groot nu er eentje is doodgebleven" zou ik zeer zwak en laf vinden. Wat voor krijgsmacht ben je als je je terugtrekt als en slachtoffers vallen.
Dat nederlanders en andere europeanen daar zijn is omdat de politiek van deze landen zonodig achter meneertje Bush en zn makke lam Blair hebben aangerend om in de gunst te blijven van deze apen. Te belachelijk voor woorden.
Tevens zijn de VS er niet om te helpen: zonder kennis en eerbied te hebben voor de bevolking en haar geloof houden ze het land bezet zonder respect - dit heb ik al eerder gezegd - en nu komt er keihard bewijs boven water in de vorm van foto's en video's van gruwelijke daden... beschaafde wereld he ? Als de VS werkelijk het beste voor had gehad met de belkong van Irak, was er ALLANG een nieuwe regering geweest en zouden ze ALLANG uit het land vertrokken zijn. -
Tuesday 18 May 2004 om 00:40 - EL Tommos (Supervisor / Blauwe Eikel)
Gewoon weg wezen daar voor er nog meer slachtoffers vallen in deze zinloze "oorlog". En vind het de grootste onzin van je hebt voor dit beroep gekozen dus ook voor de risicos..niemand kiest er bij welk beroep dan ook om ervoor te sterven! En de Nederlands proberen de bevoling te helpen en als dat niet geaccepteerd word en als de bevolking wil dat ze vertrekken, dan moeten ze gewoon gaan...ik vind het asociaal dat die mensen daar Nederlandse militairen die daar zijn om te HELPEN om die op zo een laffe manier te doden!
Dat wat de amerikanen doen, met het martelen van gevangen zal door iedereen afgekeurd worden, maar hetzelfde geld voor de vieze en laffe moorden en het respectloos omgaan met de Amerikaanse lijken wat de irakezen doen net zo goed! Een voorbeeld: De laffe onthoofding van die Amerikaan.....GRUWELIJK!
-
Tuesday 18 May 2004 om 01:34 - Jessica (Miss B-COM)
Alsof alle Irakezen geen hulp willen hebben en alle militairen daar dood willen hebben.
Er zijn genoeg die wel de hulp willen, nu moeten we niet echt alles/iedereen over één kam heen scheren.. -
Tuesday 18 May 2004 om 14:53 - EL Tommos (Supervisor / Blauwe Eikel)
Dus omdat een gedeelte wel geholpen wilt worden, moeten onze militairen sterven? Als er iemand van je eigen familie daar zou zitten zou je heel anders denken....
-
Tuesday 18 May 2004 om 17:56 - dikke
Kijk eens terug toen Saddam weg was, iedereen blij. Maar nu is bijna de hele bevolking tegen de Vs. Bush had nooit irak moeten aanvallen. Saddam had alles in de hand, het volk was rustig. Hij heeft ook slechte dingen gedaan, daar ben ik het mee eens. Dat gebeurd in elke dictatuur.
En nog iets, zijn er chemische wapens gevonden tijdens de zoektocht, NEE. dus waarom oorlog, waarom militairen ernaar toe.
Hoeveel militairen van de VS, Engeland en andere landen zijn dood. Veel, heel veel. als je ziet wat er gebeurd is kun je zeggen dat alle MILITAIREN weg moeten.
Bush wil alleen maar olie en daarvoor begon hij de oorlog op in Irak. En het excus dat hij heeft om de terroristen uit te schakelen is onzin. Met Osama is het ook niet gelukt, die loopt ergens rond in Afganistan.
De militairen moeten allemaal terug. Denk eens goed na over het thuisfront. De families van de omgekomen soldaten. Als dit zo doorgaat heb je straks helemaal geen soldaten meer in Irak. Dan zijn ze allemaal gedood.
Ze moeten eerst elkaars geloven maar eens accepteren.
Als dat lukt dan kunnen we pas gaan beginnen met de wederopbouw.
-
Tuesday 18 May 2004 om 19:06 - veerle
mijn god wat zijn er hier mensen zonder gevoel aan het praten!!!!!!!!!
die nederlanders moeten trug komen!!!!!!! en er moeten niet nog meer dode vallen! -
Tuesday 18 May 2004 om 21:18 - marinierirak
nou jes het scheeld niet veel maar er zijn maar weinig irakezen die ons willen hebben en je kunt dat volk gewoon over 1kam scheren want ze luisteren allemaal naar de grootste idioot die er rond loopt. want ze zijn bang voor zo iemand als bv al sadr. maar tegelijk vereren ze hem omdat hij dichter bij allah staat je kunt niet over irak mee praten al je er niet geweest bent.
mijn mening is blijven/niet blijven. niet blijven omdat dat irakezen liegen en bedriegen waardoor je dus niks met ze kan afspreken.
het gevaar wordt nu zo groot dat het gewoon oorlog genoemd mag worden en daar zijn we niet voor daar.
blijven omdat het anders een terroristen paradijs wordt vanwaar ze zullen vechten tegen het westen.
groeten ruud -
Wednesday 19 May 2004 om 21:48 - tante van ruud
Jessica lult uit de nek.
en die poll????????????????????
-
Thursday 20 May 2004 om 03:22 - Geronimous (Hibernatert)
Ik vind het wel grappig... Ruud heeft het over mensen die je over een kam kan scheren omdat ze naar een idioot luisteren. Wat dacht je van de amerikanen? en de nederlanders? allemaal mensen die je over 1 kam kan scheren en naar een idioot luisteren. en wat een kutsmoes dat je het nu wel opeens oorlog kan noemen en dat men daar niet voor daar is. Om te helpen is men blijkbaar ook niet daar want het zijn maar een stelletje achterlijke mensen in de ogen van de bezetters.
Ik vind wel dat je objectief moet blijven... hoe wil je anders die lui helpen?
Bush heeft er alleen maar een terroristenlandje van gemaakt met z'n zogenaamde hulp. Bush met zn kapitale legermacht denkt dat ie alles kan doen en laten... en eigenlijk kan ie dat ook omdat ie ipv op de vingers getikt word, door bijna Europese politice aanbeden word.
Toch jammer dat er zulke stomme achterlijke figuren aan de macht kunnen komen. Ik kan Einstein nog mooi citeren... maar dat zal ik maar niet doen want dan beledig ik weer een aantal mensen. -
Saturday 22 May 2004 om 20:02 - Jessica (Miss B-COM)
En onze wijze oude tante weet alles, pff.. Ik zeg es een keer mijn mening en men komt er duizend keer op terug. Alsof ik de enige ben die er wat van heeft gezegd.. Gaat lekker zo..
-
Saturday 22 May 2004 om 20:03 - Jessica (Miss B-COM)
Hoe zit het met gewoon elkaars meningen uitdelen in plaats van meteen de grond in te worden geboord, op zich kun je nog wel beetje respect tonen voor elkaar..
-
Saturday 22 May 2004 om 20:32 - tante van ruud
Oude Tante? Asociaal,en ze hebben er zelf voor gekozen,is dat respect?
ik dacht het niet -
Sunday 23 May 2004 om 05:16 - Folkert (loeser)
WHAHAHAHAHAHAHAHAHA wat kunnen sommigen mensen dom praten. Jessica lult wel degelijk niet uit haar nek ze geeft sterke argumenten die ze ook nog goed onderbouwt net zoals jeroen. en dit kan ik zeker niet van iedereen hier zeggen. gevoel is goed maar gezond verstand is beter. voor jessica en jeroen
-
Sunday 23 May 2004 om 12:36 - tante van ruud
Gezond verstand .
jij komt ook alleen om kritiek te uiten tegen andere mensen .
en dan ook zeker nog als je gedronken hebt midden in de nacht een
eigen mening heb je niet.
DOM PRATEN DAT kUN JIJ.
en ik onderbouw mijn kritiek ook .
TREK JE GEITENWOLLEN SOKKEN AAN EN GA DE WERELD VERBETEREN.
BEGIN JE VOOR JE EIGEN DEUR. -
Sunday 23 May 2004 om 19:02 - Jessica (Miss B-COM)
Voor zover ik het zie, vind ik dat er door u erg emotioneel gereageerd wordt op alle berichtjes van 'blijven', wat ik mij enigszins wel kan voorstellen vanwege Ruud. Maar ik ervaar uw berichtjes ook als erg aanvallend en agressief, wat mij niet echt nodig lijkt en het geeft velen een onprettig gevoel als zij niet eens gewoon hun mening op een fatsoenlijke manier kunnen neerzetten zonder dat het dan meteen gekleineerd wordt of mee gespot wordt. U zegt bij mij dan zelfs dat ik uit mijn nek lul, ik vind dit soort reacties niet echt nodig. Dat vraagt dan ook om een terugreactie.
Het begint te persoonlijk te worden, terwijl dit een messageboard is voor iedereens mening, waar iedereen recht op heeft. Sommigen zijn het eens, sommige oneens, dat kan. Ben je het oneens kan men dit op een normale manier verwoorden, maar toch niet door op zo'n manier te reageren.
Laten we gewoon weer op een fatsoenlijke manier doorgaan en laat iedereen in zijn eigen waarde! -
Sunday 23 May 2004 om 19:31 - BEER (De BEER ligt aan de ketting. )
Afgezien van mijn mening over het verbblijf van Nederlanders in Irak wil ik even ingaan op wat er hier aan de hand is.
Ik vind het werkelijk belachelijk hoe mensen hier op elkaar reageren, een familielid van mij heeft in Sebrenica gezeten tijdens de vredesmissie toen als marinier (juist ja, massagraven, verkrachtingen, vernderingen kortom real-life horror). En er is niets erger voor een kind dan de beelden te zien en je dan al te realisren dat daar familie van je zit. Dus over gevoel kan ik meepraten. En ik vind dat het gevoel hier wel erg overdreven wordt. Als iedereen van zijn gevoel moest uitgaan (dus ook heren politici) dan was de wereld een nog grotere puinhoop geworden. Als er nooit mensen waren geweest die bereid zijn het risico te aanvaarden dat ze misschien niet levend terug kunnen keren bij hun familie, dan hadden wij nu ook nog in de grotten van valkenburg gezeten en mooie tekeningen gemaakt van rare dieren.
Maar gelukkig zijn er mensen geweest die zich tegen deze naiviteit hebben kunnen keren en wél een verschil wilden maken en wél om het lot van andere mensen gaven.